8.6.16

Moj susret sa FreeStyle Libre

Što bi rekao Čola: "Ništa ja tu ne bi' dir'o". Aparatić je savršen :)


Već više od godinu dana čitam razna dobra iskustva, a na ATTD2016 kongresu sam imala priliku i da vidim uživo kako Libre funkcioniše. Svi dosadašnji kontinualni merači šećera nisu me toliko osvojili kao ovaj. Umesto da se bockaš non-stop, samo skeniraš rame i pokaže ti glikemiju. Bajno.
Doći do Libre aparata za nas u Srbiji nije baš jednostavno, a ni finansijski prihvatljivo. Mene košta duplo više nego merenje tračicama, jer prosečno mesečno potrošim oko 4 kutije od 50 komada. Od svih internet stranica, jedina koja nije "zaključana" za preglede iz Srbije bila je britanska. Zamolila sam drugara iz Londona da mi kupi početni paket, koji se sastoji od čitača i dva senzora. On je to uradio bez problema, pošiljka je stigla kod njega za sedam dana.
Kad je stigao na moju adresu, bez ikakve doplate, jer smo se dogovorili da na pošiljci ne stoji velika vrednost, oduševila sam se i jedva čekala da postavim senzor. Iščitala sam uputstvo od korice do korice, aplicirala kao da to radim svaki dan i krenula u novo, fenomenalno, iskustvo.

Nosila sam Libre 28 dana, jer svaki senzor traje 14. Mnogi su pokušavali da "prevare" senzor kako bi trajao duže, ali on je jednostavno programiran na toliko dana i možete da dubite na trepavici bez ikakvog pomaka :)

U najkraćem, savršen je. Ponekad sam se bocnula običnim meračem, ali samo kada su vrednosti glikemije izuzetno visoke ili niske bile. Sve ukupno možda 5-6 puta za 28 dana. Prsti se odmoriše, juhu! :)

U mom slučaju, pomogao mi je u sledećem:
1. Shvatila sam da dejstvo insulina kod mene počinje nakon 20 min. od momenta davanja;
2. Moje varenje sa 40 godina dijabetesa i 46 godina života iziskuje korišćenje Dual Square Bolusa na pumpi, 50:50, druga polovina na dva sata za sve mešovite obroke (većina). Za meso 4 sata;
3. Masnoće me "odvaljuju", tačno kao po knjizi nakon 4-5 sati, naročito puter;
4. U PMS-u mi se prvo šećer smiri par dana i bude sjajan, čak i niži, a onda prvi dan ciklusa kao da dajem vodu. Za sat i po sa normalne vrednosti ode na 16-17mmol/l;
5. Noćni bazal, i generalno bazali, su dobri;
6. Kad ne jedem, šećeri su fenomenalni :)))))
7. U proseku sam se skenirala 27 puta dnevno, što je sa merenjem tračicama nezamislivo;
8. Softver, koji prati ovaj aparatić i mora se nabaviti preko poznanika, mi je sračunao HbA1c 7,3% (56). Znači, opustila si se Stela! :)

Svakom ko može da makar proba, preporučujem. Gde god krenem nosim sok, glukometar, keksiće, bombone i sl. Uz Libre ti ništa od toga ne treba, sve vidiš na vreme. Kakva je glikemija, da li ide na gore ili na dole, ili ne mrda, što je, po mom skromnom mišljenju, jedna od njegovih najboljih funkcija!

Postoji odlična "FreeStyle Libre Hrvatska" grupa na FB, u kojoj možete dobiti gomilu dobrih saveta.

Držim nam svima fige za Libre! :)

1 comment:

  1. draga STELA DA LI BI TVOJ DRUG IZ LONDONA BIO VOLJAN DA OPOSALJE JOS JEDAN APARAT LIBRU ZA DEVIJCICU JOVANU DJORDJEVIC KOJA SADA IMA 11 GOD I MISLIM DA BI NAM MNOGO POMOGLO DA IMAMO LIBRU JER SU SECERI PODIVLJALI KAZU PUERTET HORMONI RAST OPRORADILA JE I STITNA ZLEZDA PA JE I NA LETROKSU CLANOVI SMO PLAVOG KRUGA I KRUZICA NA INS PUMPI KOJA NAM JE OLAKSALA MNOGO TOGA .NA ZALOST NEMAMO NIKOGA KO BI NAM NABAVIO LIBRU.HVALA UNAPRED

    ReplyDelete