14.12.15

Ima dana kada ne znam šta da radim

Dešavalo vam se sigurno da radite sve kao i inače, a cuker divlja. Poslednjih par dana zaista ne znam šta da radim, nakon ovoliko godina iskustva i sve pameti sveta koju sam pokupila na temu dijabetesa :)

Prvo su krenule da divljaju glikemije posle jela. Mislim, možda sam pojela neke skrivene ugljene hidrate, možda nisam dobro sračunala, pokušam sa sledećim obrokom, ali avaj, još gore! Onda sam pomislila da možda nisam dovoljno aktivna, loše je vreme, zima-ladno, pa sam hodala do besvesti. I ništa. Znate ono, pre jela na ivici, oko 9, a posle jela 18, pa čak i 25! Čak i bez hrane!
Potom bocnem kateter na drugo mesto i dam korekciju. Čekam. Ništa. I dalje 15, 16, 17. Promenim ceo set, opet ništa. Kao vodu da dajem. Prehlađena nisam, stanje redovno i ništa mi nije jasno.
Promenim i insulin, uzmem drugi pen iz iste kutije, pa Jovo nanovo. Ništa.
Sinoć sam stavila opet novi set, ali ovaj put koristeći insulin iz potpuno nove kutije. Ne znam da li je to imalo neke veze ili ne, u svakom slučaju jutrošnji cuker konačno u padu, a tek danas pre podne, nakon gladovanja i šetnje, ugledah lepih 7.2.

Već sam bila na ivici živaca da menjam bazale i da se zezam sa tim (meri, meri, meri), a u dubini duše znam da bih napravila još veći haos. Da zovem dr i šta da joj kažem? Koristim Temp. Basal kao probu, da vidim da li ću morati ipak nešto definitivno da menjam.
U svakom slučaju, moj se organizam ritnuo ovih dana. Proći će i to. Nek' je nama traka i igara.
Eto, samo da vam se požalim :)

P.S. Prepev pesme :)))))
Ima dana kada ne znam šta da radim
jer taj cuker meni stvara bol
ja se bodem, tako silno da umirem
ja se bodem, a ti ne znaš to.

Ima noći kada ne mogu da spavam
zbog cukera što mi stvara jad
gde da lutam, hormon gde da tražim
gde utehu srcu da pronađem?

Ako greh je u životu biti "sladak"
ja klečeći molim oproštaj
vrati meni trake, krvcu što ti dadoh
vrati meni život moj.

1 comment:

  1. Postovana Stela,
    Imam 38 godina, na insulinskoj pumpi sam poslednje dve godine. Imam za Vas jedno pitanje - naime, prosle godine, kada sam isla na more, po preporuci lekara, presla sam tokom odmora sa pumpe na penove. Pumpu sam u potpunosti iskljucila. Medjutim, pri ponovnom ukljucivanju iste (posle godisnjeg odmora), imala sam problem da je "dovedem u normalu", jer je neprestano prijavljivala neke greske. Receno mi je da nisam smela da je iskljucujem u potpunosti (da joj vadim bateriju), nego da je samo "suspendujem". Ove godine bih tokom letovanja ponovo sa pumpe presla na penove, ali ne znam sta da radim i kako tokom tog perioda da se ophodim prema pumpi?
    U nadi da cete mi pomoci Vasim savetom, srdacan pozdrav,

    Irina

    ReplyDelete