8.1.16

Mislila sam da mi je crkla pumpa

Za svaku nepravilnost u radu, pumpa daje alarme. Pa tako, uobičajeno, na ekranu ispiše alarm i za "Low Reservoir", što znači da je preostalo još 20 jedinica insulina. Nekad promenim odmah, a nekad, mada retko, sačekam i drugi alarm na 10 jedinica, pa menjam ceo set. Prilikom brisanja prvog alarma sa ekrana, učinilo mi se da se ACT dugme čudno ponaša. Nisam pridavala značaja, jer svakodnevno tipkanje dugmića na pumpi pređe u naviku, pa čovek ume da zbrza postupke.
I tako, krenem u standardnu proceduru menjanja seta. Otkačim pumpu, odvrnem rezervoar, dođem do komande "Reservoir Setup", pritisnem ACT kako bi se klip motora vratio na početnu poziciju, ali ćorak! Pumpa ne reaguje! Pokušavam par puta, ništa. Probam sa drugim komandama, sve radi, pa i ACT dugme. Hm, čudno! Pokušam opet, ma ništa, ne daje znake da će me poslušati! Sad već u glavi kreću misli "Vadi Lantus iz frižidera, primenićeš plan B, ide noć (a i vikend) ali šta da se radi", itd. i tsl. Posumnjam na bateriju, koju sam juče menjala i koja pokazuje pun kapacitet. Rekoh u sebi: "Izvadiću bateriju, sačekati neki minut, pa ću je vratiti. Tek da se pumpa malo "resetuje", ko zna šta je". Tako i uradim. Vratim tu istu bateriju posle par minuta, pumpa daje "BATTERY FAILED TEST". Meni se već smrklo, jer iz iskustva sa ranijim pumpama znam da kad krenu alarmi za bateriju, ne piše se dobro. Ok, Stela, samo mirno, idi po drugu bateriju, pa probaj. Druga (btw, potpuno novo pakovanje) uopšte ne daje znake života! Au, sad zaista nije dobro, mislim se! Probaću i treću bateriju, i četvrtu, i petu, pa šta bude! Već kipim od adrenalina, psujem i proizvođača pumpe i proizvođača baterija. Molim boga da treća proradi. Huh, prođe battery test! Sreća! Ajde sad da vidimo da li radi i komanda "Reservoir Setup"? RADI! YES!!! Završim ceo postupak bez problema! Udahnem duboko i naglas kažem "Uffff"!
Od čega nama u tehnološki razvijenom 21. veku, gde se naveliko priča o veštačkom pankreasu, uslovno rečeno, zavisi život?! Od pišljive AAA baterije! Koja ne može biti bilo koja, nego baš "Energizer Ultra+", ili "Energizer Power Seal" ili šio mi ga Đura! Pitaću ih na predstojećem "Advanced Technologies & Treatments for Diabetes" (!) kongresu kako ih bre više nije sramota da nam mažu oči!

No comments:

Post a Comment